Nadácia M-MARKET bola založená dňa 07. júla 2014, do registra nadácií bola zapísaná 14. júla 2014. Jedinou zakladateľkou nadácie je spoločnosť M-MARKET, akciová spoločnosť. Hodnota Nadačného imania 10 000,00 €.
I. Poslanie Nadácie
Účelom nadácie je podporovať a propagovať nasledovné oblasti:
a) rozvoj a ochrana duchovných a kultúrnych hodnôt,
b) realizácia a ochrana ľudských práv alebo iných humanitných cieľov,
c) ochrana a tvorba životného prostredia,
d) ochrana práv detí a mládeže,
e) podpora a rozvoj zdravotníctva a ochrana zdravia,
f) podpora a rozvoj školstva, vedy a vzdelania,
g) podpora a rozvoj telovýchovy a športu,
h) podpora a rozvoj sociálnej sféry spoločnosti,
i) podpora osôb, organizácií a lebo verejnoprospešných projektov v oblasti komunitného rozvoja,
j) zlepšenie kvality života na Slovensku,
k) podpora a rozvoj medzinárodných vzťahov, medzištátnej a regionálnej spolupráce,
l) podpora a rozvoj európskej integrácie,
m) individuálne určená humanitná pomoc.
Svoj účel plní nadácia najmä pomocou nasledovných aktivít:
1. Poskytovaním finančných prostriedkov formou grantov jednotlivcom, skupinám osôb, neziskovým inštitúciám, mimovládnym organizáciám, vzdelávacím inštitúciám, samosprávam a iným združeniam poskytujúcim verejnoprospešné služby,
2. podporou vzdelávacej, poradenskej, informačnej a publikačnej činnosti, ktorá súvisí s aktivitami nadácie.
II. Prehľad darcov
Nadácia v roku 2014 neprijala žiadne dary od právnických osôb.
III. Prehľad poskytnutých darov
Nadácia v roku 2014 neposkytla žiadne dary.
IV. Prehľad činností vykonávaných v hodnotenom období s uvedením vzťahu k verejnoprospešnému účelu nadácie
Nadácia M-MARKET v roku 2014 nerealizovala žiadne vlastné grantové programy.
Nadácia M-MARKET spolupracovala s Nadáciou Centrum pre Filantropiu na grantovom programe „Hľadá sa talent“. Vyhlásili sme a medializovali náš záujem podporiť talentované deti a mladých ľudí s cieľom umožniť im rozvoj ich výnimočných schopností poskytnutím finančnej podpory.
Zámerom programu bolo podporiť realizáciu aktivít umožňujúcich rozvoj talentu detí, mládeže a mladých ľudí, nachádzať a podporovať mladých, výnimočne nadaných umelcov, športovcov alebo vedcov vo veku od 10 do 18 rokov v mestách Banská Bystrica, Sliač a Slovenská Ľupča. Chceli sme vytvoriť priestor na rozvoj potenciálu mladých talentov a poskytnúť im možnosti na sebarealizáciu.
Vyhlásenie grantového programu bolo dňa: 10.11.2014
Grantový program mal uzávierku predkladania žiadostí 30.01.2015
Nadácia M-MARKET poskytuje finančné prostriedky prostredníctvom mechanizmu grantového programu, pretože veríme v jeho flexibilitu a transparentnosť. Dôležitým atribútom grantových programov je ich otvorenosť, transparentnosť a prístupnosť. Veríme, že táto schéma rozdeľuje finančné prostriedky najprehľadnejším spôsobom, ktoré má verejne jasne definované podmienky a požiadavky. Má dopredu jasne pomenovaný proces hodnotenia podporených vz. nepodporených žiadostí cez nezávislú hodnotiacu komisiu. Výsledky podpory sú dostupné na internete a sú zasielané všetkým, ktorí sa zúčastnili výberu a ďalším, ktorí majú záujem.
- definovanie pravidiel a postupov programu
- realizácia a vyhodnotenie programov
navrhovanie textov popisov projektu a ich prezentáciu pre médiá a verejnosť - poskytovanie telefonických, e-mailových konzultácií s uchádzačmi o podporu a osobné konzultácie
- zbieranie a administrácia projektov predložených do grantového programu
- zabezpečenie a príprava procesu hodnotenia a výberu projektov
- vytvorenie hodnotiacej komisie, komunikácia s členmi
- písomné oznámenie rozhodnutia o pridelení /nepridelení podpory uchádzačom
- príprava a administrácia darovacích zmlúv pre podporených uchádzačov
- komunikácia s obdarovanými, podpora pri príprav, sledovanie postupu a ukutočňovania aktivít, príprava materiálov pre medializáciu a publicitu, anotácie, časové rozvrhy
- monitoring podporených projektov vykonávanie kontroly použitia prostriedkov formou finančných a programových správ od podporených žiadateľov
- spracovanie záverečného vyhodnotenia a analýzy dát celého programu, štatistiky, komunikačných informácií a súhrnov
V. Prehľad o nadačných fondoch
Nadácie M-MARKET nezaložila v roku 2014 žiadny nadačný fond
VI. Celkové náklady v členení na náklady podľa jednotlivých druhov činností nadácie osobitne výšku nákladov na správu nadácie vrátane rozhodnutia správnej rada

VII. Prehľad výnosov podľa zdrojov a ich pôvodu

VIII. Návrh rozpočtu Nadácie M-MARKET na rok 2014 schválený Správnou radou


Predpokladaný rozdiel príjmov a výdavkov: 10 300,00 €
IX. Ostatné informácie
V roku 2014 správca Nadácie M-MARKET ani členovia iného orgánu nepoberali odmeny za výkon funkcie.
V roku 2014 nedošlo k zmenám v nadačnej listine ani v orgánoch nadácie.
Správna rada nadácie neurčila žiadne ďalšie údaje, ktoré by mali byť vo výročnej správe uvedené.