Spoznajte nás bližšie

Nadácia MMARKET

Výročná správa Nadácie M-MARKET za rok 2014

Nadácia M-MARKET bola založená dňa 07. júla 2014, do registra nadácií bola zapísaná 14. júla 2014. Jedinou zakladateľkou nadácie je spoločnosť M-MARKET, akciová spoločnosť. Hodnota Nadačného imania 10 000,00 €.

I. Poslanie Nadácie

1) Účelom nadácie je podporovať a propagovať nasledovné oblasti:

   a) rozvoj a ochrana duchovných a kultúrnych hodnôt,

   b) realizácia a ochrana ľudských práv alebo iných humanitných cieľov,

   c) ochrana a tvorba životného prostredia,

   d) ochrana práv detí a mládeže,

   e) podpora a rozvoj zdravotníctva a ochrana zdravia,

   f) podpora a rozvoj školstva, vedy a vzdelania,

   g) podpora a rozvoj telovýchovy a športu,

   h) podpora a rozvoj sociálnej sféry spoločnosti,

   i) podpora osôb, organizácií a lebo verejnoprospešných projektov v oblasti komunitného rozvoja,

   j) zlepšenie kvality života na Slovensku,

   k) podpora a rozvoj medzinárodných vzťahov, medzištátnej a regionálnej spolupráce,

   l) podpora a rozvoj európskej integrácie,

 m) individuálne určená humanitná pomoc.

2) Svoj účel plní nadácia najmä pomocou nasledovných aktivít:

   a) Poskytovaním finančných prostriedkov formou grantov jednotlivcom, skupinám osôb, neziskovým inštitúciám, mimovládnym organizáciám, vzdelávacím inštitúciám, samosprávam a iným združeniam poskytujúcim verejnoprospešné služby,

   b) podporou vzdelávacej, poradenskej, informačnej a publikačnej činnosti, ktorá súvisí s aktivitami nadácie.

II. Prehľad darcov

Nadácia v roku 2014 neprijala žiadne dary od právnických osôb.

III. Prehľad poskytnutých darov

Nadácia v roku 2014 neposkytla žiadne dary.

IV.  Prehľad činností vykonávaných v hodnotenom období s uvedením vzťahu k verejnoprospešnému účelu nadácie

Nadácia M-MARKET v roku 2014 nerealizovala žiadne vlastné grantové programy.

Nadácia M-MARKET spolupracovala s Nadáciou Centrum pre Filantropiu na grantovom programe “Hľadá sa talent”. Vyhlásili sme a medializovali náš záujem podporiť talentované deti a mladých ľudí s cieľom umožniť im rozvoj ich výnimočných schopností poskytnutím finančnej podpory.

Zámerom programu bolo podporiť realizáciu aktivít umožňujúcich rozvoj talentu detí, mládeže a mladých ľudí, nachádzať a podporovať mladých, výnimočne nadaných umelcov, športovcov alebo vedcov vo veku od 10 do 18 rokov v mestách Banská Bystrica, Sliač a Slovenská Ľupča. Chceli sme vytvoriť priestor na rozvoj potenciálu mladých talentov a poskytnúť im možnosti na sebarealizáciu. 

Vyhlásenie grantového programu bolo dňa: 10.11.2014

Grantový program mal uzávierku predkladania žiadostí 30.01.2015

Nadácia M-MARKET poskytuje finančné prostriedky prostredníctvom mechanizmu grantového programu, pretože veríme v jeho flexibilitu a transparentnosť. Dôležitým atribútom grantových programov je ich otvorenosť, transparentnosť a prístupnosť. Veríme, že táto schéma rozdeľuje finančné prostriedky najprehľadnejším spôsobom, ktoré má verejne jasne definované podmienky a požiadavky. Má dopredu jasne pomenovaný proces hodnotenia podporených vz. nepodporených žiadostí cez nezávislú hodnotiacu komisiu. Výsledky podpory sú dostupné na internete a sú zasielané všetkým, ktorí sa zúčastnili výberu a ďalším, ktorí majú záujem.

  • definovanie pravidiel a postupov programu
  • realizácia a vyhodnotenie programov
  • navrhovanie textov popisov projektu a ich prezentáciu pre médiá a verejnosť
  • poskytovanie telefonických, e-mailových konzultácií s uchádzačmi o podporu a osobné konzultácie
  • zbieranie a administrácia projektov predložených do grantového programu
  • zabezpečenie a príprava procesu hodnotenia a výberu projektov
  • vytvorenie hodnotiacej komisie, komunikácia s členmi
  • písomné oznámenie rozhodnutia o pridelení /nepridelení podpory uchádzačom
  • príprava a administrácia darovacích zmlúv pre podporených uchádzačov
  • komunikácia s obdarovanými, podpora pri príprav, sledovanie postupu a ukutočňovania aktivít, príprava materiálov pre medializáciu a publicitu, anotácie, časové rozvrhy
  • monitoring podporených projektov vykonávanie kontroly použitia prostriedkov formou finančných a programových správ od podporených žiadateľov
  • spracovanie záverečného vyhodnotenia a analýzy dát celého programu, štatistiky, komunikačných informácií a súhrnov

V. Prehľad o nadačných fondoch

Nadácie M-MARKET nezaložila v roku 2014 žiadny nadačný fond

VI. Celkové náklady v členení na náklady podľa jednotlivých druhov činností nadácie osobitne výšku nákladov na správu nadácie vrátane rozhodnutia správnej rada

VII. Prehľad výnosov podľa zdrojov a ich pôvodu

VIII. Návrh rozpočtu Nadácie M-MARKET na rok 2014 schválený Správnou radou 


Predpokladaný rozdiel príjmov a výdavkov: 10 300,00 €

IX. Ostatné informácie

V roku 2014 správca Nadácie M-MARKET ani členovia iného orgánu nepoberali odmeny za výkon funkcie.

v roku 2014 nedošlo k zmenám v nadačnej listine ani v orgánoch nadácie.

Správna rada nadácie neurčila žiadne ďalšie údaje, ktoré by mali byť vo výročnej správe uvedené.