Nadácia

SPOLU grantový program

Grantový program Nadácie M-Market a Nadácie Centrum pre filantropiu

Nadácia M-MARKET v spolupráci s Nadáciou Centra pre filantropiu sa tento rok rozhodla podporiť verejnoprospešné zbierky realizované v Banskobystrickom kraji.

Zámerom Grantového programu SPOLU je podpora  verejných zbierok, ktoré sú realizované prostredníctvom rôznych kultúrnych, športových či umeleckých benefičných aktivít.

CHARAKTERISTIKA PROGRAMU

Našim zámerom je podporiť právnické osoby, mimovládne a štátne organizácie v tom, aby realizovali lokálne benefičné aktivity zamerané na získavanie prostriedkov prostredníctvom verejných zbierok určených na pomoc druhým ľuďom, ktorí ju potrebujú.

Podporíme rôzne kultúrne, športové či umelecké aktivity, realizované v Banskobystrickom kraji, ktorých cieľom je získať finančné prostriedky prostredníctvom verejnej zbierky. Výťažok verejnej zbierky musí byť v plnej miere použitý na verejnoprospešný účel.

Nadácia M-Market podporí organizátora zbierky zdvojnásobením celkového výťažku (1:1) z akcie max. však do výšky 400 EUR. Zároveň bude finančne podporená samotná príprava a realizácia programu, alebo benefičnej aktivity sumou 100 EUR.

V programe celkovo prerozdelíme sumu 8 000 €.

AKÉ PROJEKTY MÔŽU BYŤ PODPORENÉ

V grantovom programe SPOLU budú podporené projekty, ktorých cieľom je príprava benefičnej akcie s cieľom získať finančné prostriedky prostredníctvom verejnej zbierky .

  • O podporu sa môžu uchádzať právnické osoby, mimovládne a štátne organizácie v rámci týchto benefičných oblastí:
  •          Kultúrne aktivity – podporíme koncerty, výstavy, aukcie, vianočné besiedky, vianočné trhy, ktorých cieľom je získať finančné prostriedky prostredníctvom verejnej zbierky.
  •          Športové aktivity  – podporíme rôzne športové zápasy, turnaje, exhibičné vystúpenia a iné aktivity, ktorých cieľom je získať finančné prostriedky prostredníctvom verejnej zbierky.

Získaný grant môžu predkladatelia použiť na úhradu nákladov súvisiacich s prípravou a realizáciou podujatí. Napr. nájomné náklady, ozvučenie, materiálne vybavenie, cestovné náklady a iné spojené s realizáciou benefičného podujatia.

VEREJNÁ ZBIERKA

Pod pojmom Verejná zbierka rozumieme:

  • získavanie a zhromažďovanie dobrovoľných finančných príspevkov od vopred neurčeného okruhu prispievateľov na:
  • vopred určený všeobecne prospešný účel, napr. nákup vybavenia do materského, komunitného alebo nízko prahového centra a iných verejnoprospešných inštitúcií;
  • individuálne určenú humanitárnu pomoc pre fyzickú osobu alebo skupinu fyzických osôb, ktoré sa ocitli v núdzi, ohrození života;
  • pomoc pre fyzickú osobu alebo skupinu fyzických osôb, ktoré potrebujú naliehavú pomoc pri postihnutí živelnou pohromou.

Všeobecne prospešným účelom sa rozumie rozvoj a ochrana duchovných hodnôt, ochrana ľudských práv, ochrana a tvorba životného prostredia, zachovanie prírodných a kultúrnych hodnôt, ochrana zdravia, rozvoj sociálnych služieb, vedy, vzdelania a telovýchovy, rozvoj dobrovoľníckej činnosti, rozvojová spolupráca a humanitárna pomoc, obhajoba práv znevýhodnených skupín fyzických osôb, podpora práce s deťmi.

Za verejnú zbierku sa nepovažuje:

 

  • zbierka konaná politickými stranami, spolkami, občianskymi združeniami a ďalšími spoločenskými organizáciami a združeniami medzi ich členmi vyberaním príspevkov, predajom známok, odznakov a podobných predmetov, ktorej výnos má byť použitý na plnenie ich úloh;
  • zbierky konané v kostoloch, modlitebniach a iných miestnostiach určených na kultové obrady, ktorých výnos je určený na podporu činnosti cirkví a štátom uznaných náboženských spoločností;

  • poskytovanie vecných darov a darov na konkrétnu činnosť organizátora zbierky;

  • poskytovanie milodarov fyzickým osobám;

  • poskytovanie podielu zo zaplatenej dane;

  • poskytovanie príjmov z nadačného fondu;

  • poskytovanie darov podľa Občianskeho zákonníka;

  • dobrovoľné zbierky konané obcami;

  • zbierky konané neinvestičnými fondmi.

Postup pri povoľovaní a konaní verejných zbierok je upravený v zákone č. 162/2014 o verejných zbierkach a o zmene a doplnení niektorých zákon  Národná rada SR schválila 27. mája 2014. 

PRE KOHO JE PROGRAM URČENÝ

Do grantového  programu sa so svojimi projektmi môžu zapojiť:

  •           mimovládne organizácie (občianske združenia, neziskové organizácie poskytujúce všeobecne prospešné služby, neinvestičné fondy, nadácie);
  •           záujmové združenia právnických osôb;
  •           združenia obcí;
  •           kultúrne organizácie, združenia, centrá voľného času, vzdelávacie inštitúcie;
  •           základné a stredné školy, základné umelecké školy;
  •        športové kluby;

pôsobiace v Banskobystrickom kraji.

Predkladateľ projektu môže počas trvania programu mať podporený len jeden projekt.

KRITÉRIA HODNOTENIA

Projekty predložené do grantového programu SPOLU budú hodnotené podľa nasledujúcich kritérií:

  • aktivity projektu sú realizovateľné a projekt vychádza zo skutočných potrieb, pre ktorého sú určené
  • do realizácie projektu je aktívne zapojená cieľová skupina
  • plánované finančné náklady sú v súlade s cieľmi a aktivitami projektu
  •           časový harmonogram realizácie projektu je naplánovaný na obdobie od 16. decembra 2015 - 16. augusta 2016
  •           do programu a hodnotenia budú môcť byť zaradené len predkladatelia, realizujúci projekt v banskobystrickom kraji.

Dôvody vylúčenia žiadosti z posudzovania:

  • Cieľom projektu nie je realizácia verejnej zbierky
  • Predložená žiadosť  je nekompletná
  • Výťažok zbierky nebude použitý  na verejnoprospešnú aktivitu.
  • Projekt nebol predložený min. 5 týždňov pred realizáciou benefičnej akcie alebo finančnej zbierky.

ÚČEL VYUŽITIA FINANČNÝCH PROSTRIEDKOV

Projekty podporené v grantovom programe môžu na svoju realizáciu získať finančnú podporu v maximálnej výške 100 € na realizáciu benefičnej aktivity a verejná zbierka bude  zdvojnásobením celkového jej výťažku (1:1) max. do výšky 400 €.

Získaný grant môže byť použitý na úhradu nákladov súvisiacich s realizáciou benefičnej aktivity. Poskytnuté finančné prostriedky môžu byť použité na:

  • Organizačné výdavky – úhrada nákladov spojených s prípravou a organizáciou projektu: nájomné náklady, ozvučenie miestnosti či verejného priestranstva, cestovné, štartovné
  •            materiálne náklady - nákup materiálu potrebného na realizáciu a zabezpečenie aktivít projektu (kancelárske potreby, pomôcky, výtvarný materiál, materiál na zabezpečenie aktivít)

Finančné prostriedky nemôžu byť použité na:

  • na mzdové náklady a odmeny pre realizátorov projektu

SPÔSOB PREDKLADANIA PROJEKTOV

Do grantového programu je možné sa zapojiť ak:

  • projekt musí byť predložený min. 5 týždňov pred realizáciou benefičnej akcie alebo realizáciou  finančnej zbierky
  • prvý termín do ktorého je možné predložiť projekt je k 26.10.2015
  • projekty predkladajte priebežne vždy do 12-teho dňa v mesiaci, posudzovanie prebehne vždy do 30-teho dňa v mesiaci.
  • Pri predložení projektu nie je potrebné mať vybavené povolenie k realizácii verenej zbierky
  • vyplníte formulár zverejnený na stránke: www.m-market.sk alebo  www.cpf.sk
  • napíšete stručný projekt, v ktorom popíšete svoj zámer, jednotlivé kroky jeho realizácie, popis verejnej zbierky a finančný rozpočet
  • pošlete formulár spolu s projektom elektronicky na adresu thullnerova@changenet.sk
  • nekompletné žiadosti nebudú posudzované

Bližšie informácie a pomoc pri spracovaní projektu vám poskytnú pracovníci Nadácie Centra pre filantropiu na  tel. č.: 0918 762 924 alebo písomne na e-mailovej adrese: thullnerova@changenet.sk

ZMLUVNÉ PODMIENKY

V prípade, že bude projekt vybraný na podporu, uzavrie Nadácia Centra pre filantropiu s obdarovaným darovaciu zmluvu o finančnom dare na realizáciu podporeného projektu. Finančný dar vo výške 100 € na realizáciu podujatia bude obdarovanému poslaný na bankový účet po dodaní potvrdenia o registrácii verejnej zbierky.

Po zrealizovaní akcie a vyzbieraní financií na verejnú zbierku pošle obdarovaný čestné prehlásenie o stave verejnej zbierky a výpis z účtu zbierky. Následne bude obdarovanému poukázaná matchingová splátka v pomere 1:1 vyzbieranej sumy, max. však 400 €.

ČASOVÝ HARMONOGRAM PROGRAMU

Grantový program je vyhlásený od 26.10.2015.

Uzávierka predkladania projektov je priebežne vždy do 12-teho dňa v mesiaci, posudzovanie prebehne vždy do 30-teho dňa v mesiaci.

Do 12-dňa v mesiaci je potrebné vyplnený formulár spolu s projektom v elektronickej forme poslať na e-mailovú adresu: thullnerova@changenet.sk

Výsledky grantového programu a zoznam podporených projektov budú na stránke www.cpf.sk  a www.m-market.sk uverejnené najneskôr 30-dňa v mesiaci. Všetci predkladatelia budú o výsledku informovaní písomne, e-mailom.

Realizáciu podporených projektov je potrebné naplánovať na obdobie od začiatku 16. decembra 2015, posledné kolo uzávierky programu bude 16. Augusta 2016.

Vyhlásenie programu

26. októbra 2015

podmienky programu a formulár zverejnený na www.m-market.sk www.cpf.sk

Uzávierka predkladania žiadostí - projektov

K 12-dňu v mesiaci

vyplnený formulár a prílohy poslať mailom na thullnerova@changenet.sk

Vyhlásenie výsledkov

K 30-dňu v mesiaci

výsledky zverejnené na www.m-market.sk www.cpf.sk  a odoslané e-mailom všetkým žiadateľom

Príprava zmluvných podkladov

Do 10 dní po odsúhlasení SR

príprava darovacích zmlúv a prevodných príkazov

Realizácia podporených aktivít

16.decembra 2015 -

16. augusta 2016

 

PODPORENÉ PROJEKTY